2013.11.25.
Az online pénztárgépek üzembe helyezését követően nem használható pénztárgépek esetén az üzemeltető választhatja a pénztárgép használatból történő kivonását, illetve szerviz közreműködésével történő selejtezését.
Amennyiben az üzemeltető – választása szerint – maga vonja ki a használatból a pénztárgépet, úgy erről köteles az adóhatósághoz adatszolgáltatást teljesíteni PTGTAXUZ nyomtatványon.
A használatból kivont pénztárgép adómemóriáját köteles az adó megállapításához való jog elévüléséig megőrizni.
Az adómemória megőrzése történhet a pénztárgép megőrzésével, mely esetben értelemszerűen nincs lehetőség a pénztárgép hulladékként történő leadására, hiszen az adómemória annak részét képezi.
Az üzemeltetőnek lehetősége van a pénztárgép selejtezésére is, amelyet szerviz végezhet a rá vonatkozó szabályok szerint. Ebben az esetben a pénztárgép üzemeltetőjét nem terheli adatszolgáltatási kötelezettség, ugyanis azt a szerviz köteles teljesíteni.
A selejtezésnek része az adómemória kiszerelése is, amelyet az üzemeltető köteles megőrizni az adó megállapításához való jog elévüléséig.
A pénztárgép hulladékként történő átvételéért a gyártó, illetve forgalmazó nem – illetve kivételes esetben kezelési költségeivel arányosan – számolhat fel díjat, addig a selejtezésért, illetve az adómemória kiszereléséért a szerviz saját díjszabása szerint jogosult erre, így az üzemeltetőnek ebben az esetben költsége merülhet fel. Mindemellett az üzemeltető a selejtezést a vonatkozó jogszabályok – így a számviteli törvény és személyi jövedelemadó törvény előírásai – szerint köteles végezni.
A Tájékoztató itt olvasható.