2011.10.07.
Mivel a könyvelés, a beszámoló alapja a bizonylat, pontosítsuk, hogyan is kell szabályosan javítani egy bizonylatot!
A szabályszerű javításokat a következők szerint kell elvégezni:
A bizonylatra helytelenül bejegyzett adatok javítása során az eredeti bejegyzést át kell húzni, úgy, hogy az eredeti bejegyzés /szám vagy szöveg/ olvasható maradjon. A helyesbített adatokat az áthúzott szám vagy szöveg fölé kell írni. Több jegyből álló szám javítása esetén, ha csak egy számjegy hibás, akkor is az egész hibás számcsoportot át kell húzni és fölé írni a helyes adatot. A hibás bejegyzést a bizonylat minden példányán javítani kell. Fel kell tüntetni továbbá a helyesbítés keltét és a bizonylatot helyesbítő személy aláírását.
A számla javítása
Javítani kell a számlát abban az esetben, ha maga a teljesítés valós, tehát nem kell a számlát sztornírozni - de a számlán elírták, vagy tévesen tűntették fel a vevő nevét, adószámát, vagy a termék mennyiségét stb. A kijavított bizonylatoknak ugyanúgy meg kell felelniük az Áfa-törvény előírásainak, azaz alakilag és tartalmilag hitelesnek és megbízhatónak kell lenniük. A javított bizonylaton fel kell tüntetni a javító aláírását, a javítás időpontját.
Tehát fölhívom mindeki figyelmét, hogy "lefesteni", "lemeszelni" tilos a hibás adatokat!!